FIZETÉS / SZÁLLÍTÁS

A BontóPláza.hu piactéren keresztül több száz cég (továbbiakban Eladó) árusítja bontott alkatrészeit szerte az országból. A megrendelt alkatrészt közvetlenül az Eladók továbbítják feléd, így a fizetési és szállítási feltételek részben eltérhetnek. A rendelési folyamat lépései ezek alapján:


Kiválasztás

A saját (hibás) alkatrészed adatai alapján válassz PONTOSAN azonos árut (a forgalmi és az alkatrészen olvasható gyári szám segít). Szükség esetén írásban tudsz kérdezni a termék adatlapján. Az Eladó neve/címe/telefonszáma megrendelés előtt nem elérhető (a piactér jellegű működés miatt).


Megrendelés

A kiválasztott alkatrészt tedd Kosárba, és adataid ill. postacímed megadásával véglegesítsd a megrendelést. Akkor vagy kész, amikor a „Köszönjük megrendelésed!” üzenettel találkozol – ezzel egyidőben kapsz egy visszaigazoló emailt, amiben már láthatod az Eladó nevét/címét, és egy ügyfélszolgálati telefonszámot is.



Fizetés

Az Eladók többsége utánvéttel (az áru átvételekor) kéri be a vétalárat és a postaköltséget, de előfordulhat (főleg nagyobb érték esetén), hogy az Eladó előre utalást kér – ebben az esetben telefonon fog keresni legkésőbb a megrendelést követő munkanapon.


Szállítás / Átvétel

A vásárlások többsége házhozszállítással megy végbe, mert általában távol van egymástól az Eladó és a Vevő. Ha azonban azt látod a ’Megrendelés visszaigazolása’ emailben, hogy közel vagytok egymáshoz, jelezheted telefonon, hogy személyesen szeretnéd átvenni az árut. Ezt haladéktalanul, de legkésőbb munkanapon 14:00-ig kell jelezned! Visszajelzés nélkül automatikusan házhoz szállítják számodra az alkatrészt.



Átvételi idők

Az ’1 munkanap’ jelzésű áruk esetén ha 15:00 előtt rendelsz (munkanapon), akkor aznap elindítja a csomagot az Eladó, és általában a következő munkanapon kézhez is veheted. Ha ’2 munkanap’-ot látsz az árunál, akkor plusz egy munkanappal kell számold ugyanezt.
Hétvégén és ünnepnap nem dolgoznak a kézbesítők.


Postaköltség

Házhoz szállítás esetén a kiszállítás díját Te, a Vevő fizeted ki az áru értékével együtt, jellemzően a kézbesítőnek (utánvét). A szállítási díj az áru becsomagolt méreteitől/súlyától függ, így az Eladók azt előre feltüntetni nem tudják. Az Eladók különböző futárcégekkel dolgoznak, ezért a szállításuk árszabása is eltérő, az azonban általános, hogy a szállítási díj arányos az áru súlyával/méretével. Ha megrendelés előtt előre szeretnél pontosan tájékozódni a várható szállítási díjról, akkor arról az áru adatlapján, írásban tudsz érdeklődni.
Több alkatrész együttes rendelése esetén valószínűleg több csomagot kapsz (különböző Eladóktól), így több darab szállítási díjjal is kell, hogy számolj. Ekkor a megrendelés véglegesítése előtt, az összesítő oldalon figyelmeztető üzenet tájékoztat arról, hány db szállítási költséged lesz.
Személyes átvétel (lásd 4. pont) esetén természetesen nincs szállítási díj.



Visszaküldés

Ha az átvett áruval probléma adódna, úgy 15 napig vissza tudod azt küldeni az Eladónak. TILOS utánvéttel vagy portóval visszaküldeni, az Eladó azt nem köteles átvenni – pénztárcád kímélése érdekében csak sima, legolcsóbb csomagként küldd vissza, az eredeti számlával együtt, és lehetőleg egy bankszámlaszámmal, amelyre várod az összeget. Amint megérkezett az áru (és átvizsgálásra került), az Eladó továbbítja feléd a vásárlásod eredeti összegét.

A vásárlási feltételekről részletesebben az Á.SZ.F.-ben olvashatsz. További kérdéseid írásban tudjuk megválaszolni (alkatrészekről itt nem tudsz kérdezni).